lördag 6 december 2008

Jag har varit en dålig bloggare...

Dagens bad

Killen gillar att dammsuga....men utan slang. Snart kan man smyga igång dammsugaren och få städat i huset.

Här testar han sin nya badrock



Jag har inte haft ork eller lust att blogga, så det är ett slag sen sist. Har haft fullt upp med Lucas och annat som tagit all tid. Men nu tar vi nya tag!

Vad har då hänt..

  • Lucas har börjat gå själv och kan konsten att försvinna på två röda sekunder.
  • Jag hittade vår kamera i bilen, som vi trodde vi förlorat i Tyskland. Den lilla rackaren låg under höger framsäte och jag borde sett den tidigare eftersom man städat bilen några gånger.
  • Vi har lagt på alla matjord (men behöver lite till) och sått gräs på framsidan.
  • Krafsat löv på tomten.... 18 säckar med eklöv blev det, men sen var det rent och fint i 4h. det kom en "liten" storm och blåste in lika mycket löv igen, så nu får skiten ligga. Måste köpa en lövblås till nästa år!!

Det har hänt mycket mer....men vem orkar skriva!?

Idag har vi varit i simhallen med Lucas. Det uppskattade han verkligen och det blir fler gånger. Förra lördagen var Anna där med Lucas och en kompis, så jag ville följa med denna gången. Jobbade inatt och somnade 04:30 och sen upp vid 09:00 igen. Börja känna att John Blund snart kommer och kastar sand i mina ögon.....men igen sömn för mig. Ska åka och jobba ikväll, så kommer fanskapet hit, så får han ett rapp med batongen och John Blund kan säga "god natt" själv.

4 kommentarer:

Andreas sa...

He he he! Om han går själv så är det slut på lugnet i sisådär 18 år framöver!!! =)

Martin sa...

Välkommen tillbaka! :)

Kul att han börjat gå själv! Stort framsteg :) Dags att skaffa koppel? ;)

Jonny sa...

Andreas....din tid kommer snart och innan du vet ordet av, så är dom finniga och kallar dig gubbjävel.

Lugnets tid är förbi, men samtidigt är det skönt att slippa bära på honom hela tiden.

Johan a.k.a Kendo sa...

Löplina i trädgården funkar ju på sommaren iaf...