torsdag 22 november 2007

Försäkringskassan



  • Vad försäkrar dom?
  • Vad försäkrar att vi slipper dem?
  • Vem gav dem rätt att leva?

Idag har jag haft mitt första samtal med Försäkringskassan och det var himla givande...eller inte! Den första tjejen jag pratade var väldigt trevlig, hjälpsam och vi fixade alla felaktiga uppgifter och hjälpte mig att begära pappadagar. Jag tackade för hjälpen och tänkte att jag fixar de "tillfälliga pappadagarna" själv. Det gick som på en dans och när jag sen skulle "godkänna och skicka" så fick jag felmeddelande om att det inte gick att skicka elektroniskt. Hmm....kanske den gick iväg i alla fall? Klickade mig fram till "Mina ärenden" och där såg allt rätt ut, men för att få det bekräftat så blev det ett nytt samtal till deras ktj. Haggan som svarade var allt annat än trevlig!! Hon ifrågasatte allt och även det hennes kollega hjälpt mig med och körde på i 180 knyck! Fick bromsa henne och meddela att detta faktiskt är en stor röra och jag fattar nada..zipp...zero...och noll! Hon kunde inte hejda sig, så jag fick snäsa av henne och fråga vad hon egentligen sysslade med. Efter en stund verkar hon fatta vad jag menar och allt är inte alls så som hon påstår, så då gör hon en dubbel mollbergare med skruv och kopplar mig till någon som kan. TACK FÖR DET!! Äntligen kom jag till någon som FAKTISKT kunde hjälpa mig och detta efter 2h samtal med Sveriges mest byråkratiska myndighet eller vad det nu är!?!

Det visar sig att problemet ligger i deras system och jag hade gjort helt rätt, men det slutar med att jag får skicka in begäran via posten för att få några pengar.

Fick i alla fall rätt mot haggan och det kändes skönt! :-)

2 kommentarer:

Martin sa...

Det komiska är att en av våra nära kollegor efter nyår kommer börja jobba där :)

Stranne sa...

Hahaha... Jag tror vi pratat med samma dam. En som verkligen dundrade på ända till hon insåg att hon var helt fel ute.