tisdag 30 oktober 2007

Fulla människor

Det är en sak som jag verkligen funderat på... Hur kommer det sig att fulla människor (i huvudsak män) är så tröga??

När man avvisar en alldeles för berusad person i dörren så ställer dom alltid samma fråga -Varför?
Man förklarar då på ett hyggligt pedagogiskt sätt, att dom faktiskt druckit för mycket och därför är för berusade för att få stanna kvar! Följdfrågan blir då *trummvirvel* -Varför? Du kanske bara tål fem öl, men har nu druckit sju öl?!?! Då kommer frågan igen.... -varför? Nu börjar man tröttna och förklarar att det är dags att gå hem alternativt hamna i fyllecell. Frågan som då kommer är -varför? Nu suckar man högljutt och säger "Ok, men du har druckit mer än du klarar av och får därför inte stanna kvar, du förstår inte vad vi säger till dig och ditt ordförråd innerhåller bara ett ord och det är varför." Dom lullar då iväg men efter 10min är dom tillbaka och vill in igen! Då upprepas allt igen, men denna gången kommer harry haffa och bokar in dem på hotell gripen!

Så om någon har någon bra förklaring till detta beteende, så feel free att skriva en kommentar!

9 kommentarer:

Cissi sa...

"Tourettes syndrom (TS) är en ärftlig neurologisk eller neurokemisk störning som kännetecknas av tics - ofrivilliga, hastiga, plötsliga rörelser, läten/ljud och UTTRYCK som UPPREPAS(vokala tics)." (wikipedia)

Jag ser ett klart mönster i det här... /Doktorn

Jonny sa...

Första kommentaren prickar bullseye och löste hela gåtan!

Tack Cissi! :-)

Cissi sa...

Ingen orsak!
Säg bara till om du vill ha hjälp med att ställa fler diagnoser :)

Jonny sa...

Kanske lider dom av personlighetsstörning med personlighetsorganisation på borderlinenivå i kombination
med allvarlig impulskontrollstörning och sexuellt perverterat beteende
med sadomasochistiska drag??

Nu kan jag inte svära på att så är fallet, men jag är nog väldigt nära sanningen! :-)

Cissi sa...

Oj, jo, det kan vara så också. Vi får fånga in en och göra tester!

Martin sa...

Jag ställer gärna upp och dokumenterar med bilder som sedan omvärlden får ta del av.

Man tror man är cool när man är full.

Johan a.k.a Kendo sa...

Öööööh, varför?!

Clifton sa...

Tänk ungefär samma sak händer när jag väljer att inte köra hem dem, då jag inte vill städa eller se dem städa bilen efter en "olycka"... Eller när dem vill åka till Torsås, och för max 150 pistoler...

Andreas sa...

Vaddå? Vaffö då?