måndag 29 oktober 2007

Verkstäder är som bölder i röven…

Lämnade in vår bil på SAAB i fredags, för att med några enkla ingrepp koppla ur airbagen och göra den barnstolsvänlig. Kom dit på morgon och lämnade bilen och mitt mobilnummer, så de senare skulle kunna ringa mig och meddela att bilen är klar. Allt var frid & fröjd enda tills jag kom dit efter jobbet för att hämta bilen. Döm av min förvåning när verkstaden är stängd och den sista bilförsäljaren höll på att stänga lokalen.


Jag: "Ursäkta, men jag skulle hämta min bil som står där ute"
Säljaren: "De gaur inte, dom stänger vid 16:30 på fredagar!"
Jag: "Ok, men det har ingen sagt till mig, när jag lämnade bilen idag!"
Säljaren: "Dom öppnar på måndag igen, så du får komma då!"
Jag: "Men det vore ju bra ifall dom meddelat mig detta! Ingen som sagt att bilen är klar och ingen har sagt att ni stänger verkstaden kl.16:30 på fredagar och jag behöver min bil.
Säljaren: *börjar leta efter min bilnyckel* "Kan inte hitta din nyckel, så jag vet inte vad jag ska göra?!?"
Jag: "Då kanske du ska ringa någon som vet, för jag lämnar inte stället utan en bil!"
Efter mycket suck & stön så kommer han ut med en nyckel till en demobil och säger att jag kan ta den. Vem tackar nej till en bil som bara gått 10 mil??! *hehe*


På lördagen ringer en kille från verkstaden och ber om ursäkt. Han skulle vara på plats ett tag och jag kunde hämta min bil när som helst. Istället för en faktura på 1500:-, så får jag 350:- i rabatt och ytterligare en ursäkt.
De tråkiga med allt strul är att man måste bli arg för att inte bli överkörd! Det bästa var att dom rabatterade fakturan med 350:-


Trots ursäkt x2 och rabatt, så hamnar dom ändå på min "shitlist"!

4 kommentarer:

Clifton sa...

Verkstäder är dem fyllda med hantverkare? eller är det kanske bara kusiner?

Jonny sa...

Fast bilmekaniker lagar inga fel idag, dom byter bara komponenter utan felsökning!

Johan a.k.a Kendo sa...

Advokater och mäklare framstår som helgon i jämförelse med hantverkare och mekaniker... vänta nu... är inte du en gammal oljeapa?


(Lätt Kolera! "Kolera är en smittsam magtarmsjukdom, som inom få dagar kan ge våldsamma diarréer." Kolera är lite coolare!)

Martin sa...

Var nog det sämsta jag hört talas om de senaste veckorna. Tur du inte köpte bilen av dom från första början. Respekt!