måndag 22 oktober 2007

Nu är det KRIG!

Idag var hantverkarna hos oss, men har dom fixat allt? Japp...ni hade rätt, för här har dom slarvat. Vad är det egentligen för problem med hantverkare? Alltså...vad hände med yrkesstoltheten?



Att de bara får behålla sina jobb eller hur i helvete kan dom få några kunder?! Jo..det finns människor som mig och vi kan inte bygga hus o.s.v. Inte för att man har tummen mitt i handen, för man klarar ju av vardagsfixet hemma, men känner att ett husbygge är lite väl stort. Man lämnar över arbetet till de man förväntar sig ska klara av uppgiften. Men ack vad man har fel... de klara ju inte ens av att montera en skithusstol rätt! Man kommer sen och rättar till en sak och förstör två...är det bara för att djävlas eller för att skapa fler jobb eller har ni någon annan idé? Själv tror jag det beror på att dom är rädda för att bli arbetslösa och därför ser de till att det alltid finns saker att fixa. Inte undra på att dom säger att det är mycket att göra!! Är det några som kan lova saker och sen inte hålla dem, så är det hantverkare.



Hur många har inte ringt en hantverkare för att tex fixa ett tak?! De lovar att de kommer nästa vecka och lägger om ditt tak och man bugar tacksamt och ursäktar för att man störde. Kommer det sen några hantverkare....skulle inte tro det! Efter någon vecka ringer man igen och frågar om vad som hände och varför de inte kom. Svaret man får är "du vet...det är mycket nu och jag dubbelbokade ett jobb". Sanningen är snarare att dom fuckade upp något hos en kund för några år sedan och nu hade dom varit och fixat det. Sen lovar dom att komma nästa vecka och fixa ditt tak, men inte dyker det upp några hantverkare. Skulle dom komma och påbörja arbetet, så kommer dom göra hälften och sen försvinna några veckor igen.



Nu ska jag läsa på mina rättigheter, sen ska dom fan få! Har låtit meddela att jag är villig att dra allt mitt strul via juridiskt ombud...inte för att jag vill, men jag känner att det snart är min enda utväg, och kanske på så sätt få huset färdigt. Kanske man kan få känna sig glad igen och inte som en gammal tjurig gubbe (inga kommentarer om min ålder, tack)


Sen fick vi idag ett samtal från leverantören centralt som undrade om felet med vår trappa. Denna hade besiktningsmannen slagit ner på och skrivit att ett trappsteg har förskjutits och skall åtgärdas. De undrade ifall vi inte kunde leva med felet och då skulle de slippa ta det med trapptillverkaren! ÄR DE HELT SLUT I HUVUDET!!!? Ge mig 20.000:- så ska jag fixa trappan själv! De skulle kolla med tillverkaren och återkomma.....nästa år då eller?!

Har skickat några arga sms till leverantören idag och håller på med ett mail oxå. Där förklarar jag hur jag känner och vad jag tycker om dem. Har haft lådvis med tålamod, men nu är det S.L.U.T!!!



Märker att mitt blodsocker sjunkit till en alarmerande nivå och behöver akut mat!

3 kommentarer:

Martin sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Läs på juridiken och släng svenska rikets lagbok på skrivbordet framför deras näsor!

Inget ont kommer utan något gott?

Johan a.k.a Kendo sa...

Just nu känns det rätt OK att bo i hyresrätt! =)

Clifton sa...

Ge på dem!